![]() |
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
|
Reis Vladimir Megre paikadesse (Johannes Mengel 2008)Reisisin väikse grupiga- koos teiste Vladimir Megre raamatute austajatega. Meil oli ühine eesmärk külastada mõningaid kohti, millele Megre on oma raamatutes tähelepanu juhtinud ehk siis dolmeneid ja etinini kooli. ![]() Saime suhelda ka sealsete nö õpilastega... üks nendest oli pime tüdruk Poolast, kes õppis nägema :D... selline teadmine erutas muidugi kohe meeli ja ajas naerma... et maailmas on ikka nii palju asju mida me ei tea... Inimesed, kes on sünnist saati pimedad olnud õpivad nägema värve ja kuju. Suudavad lihtsalt inimese ees seistes öelda, mis tal seljas on ja mis värvi. Kaugemale arenenumad suudavad sama teha, kui inimene on isegi 100m kaugusel. Sealt koolist oli läbi käinud ka üks autist, kes oli peaaegu täiesti kontakteerumisvõimetu, ainuke mis ta suutis oligi põhiliselt oma ema käest kinni hoida ja temaga kaasas käia, aga nüüd ta ületab enamike täiskasvanute võimekust mitmekordselt. Veel huvitavad harjutused, kuidas lapsed harjutasid, olid näiteks silmad kinni lauatennise ja korvpalli mängimine. Natuke räägiti ka esimestest kursustest. Ma enam õigesti ei mäleta, kas see oli esimese või teise kursuse lõpuks, kui inimene suutis raamatut lugeda silmad kinni :) Kolmanda kursuse lõpuks suudab inimene juba ise asendada kella, kompassi ja binoklit, midagi oli veel aga ma ei mäleta täpselt... Kõik mis seal nägime oli imeline. Keskuse looja ja kursuste läbiviija ise omas võimet näha läbi kellegi teise inimese silmade, aga oma võimetega kekslemisest oli asi kaugel. Ta seletas, et kogu see areng mis seal toimub on selleks, et inimene ise suudaks elus paremini hakkama saada, end tervendada, paremini vajalikku informatsiooni hankida jne, aga vastavalt võimete kohaselt tegeleda ka maailma mastaabis probleemidega. Tema tegeles ka nende viimastega. Kui lühidalt öelda, siis seal toimus inimeste uinunud võimete üles äratamine. Ja see toimis mitte mingi "hookus-pookus" teadmiste najal vaid lihtsalt sügavama füsioloogia teadmiste baasil... ![]() Hommikuvalguses selgus mu valitud magamiskoha tõeline ekstreemsus, kui kaljunuki pealt alla piilusin... ![]() Dolmenite tähendus Anastasia sõnul- siis kui eksisteeris veel looduslähedane, kuid kõvasti arenenum tsivilisatsioon, kui on praeguses tehnokraatlikus maailmas, suutsid sealsed targad ette näha inimkonna allakäiku. Aga et inimkonnal jääks võimalus sellest välja tulla, otsustasid nad oma teadmised ja informatsiooni talletada, lastes end paigutada suurtest kividest tehtud kambritesse. Nad ei läinud sinna surema, vaid sisenesid nö igavesse meditatsiooni. Nii jääb nende hing dolmenitesse elama ning suudavad nende juurde tulnud inimesi aidata. Inimene terveneb dolmenite juures ning ta võib saada vastuseid paljudele oma küsimustele. ![]() Veel üks huvitav koht, kus reisi ajal peatusime oli bardide plats, kus olid ka dolmenid.(Bard- erilise võimega muusik) Seal telkis palju muusikuid ja niisama vaheldust otsivad inimesed. Üks oli sealset eluviisi viljelenud juba 6 aastat. Eks seal oli palju neid ka, kes arvasid et nad on bardid, aga eks neid päris barde oli seal ka. Esimesel ööl magama heites, hakkas suure ühislõkkeplatsi ääres kitarrimäng ja laul kostuma, mis oli piisavalt eriline, et end magamiskotis välja ajada... ![]() Ka bardide platsil saime kokku naisega, keda kohtasime mäe otsas, kus esimest korda dolmeneid nägime. Seekord saime vestelda temaga pikemalt. Ta rääkis, kuidas ta jõudis võimeni kividega suhelda ja andis meile ka suuna kätte, et võiksime oma arengus ka sinna poole liikuda. Veel viis ta meid kivi juurde, mis õpetas teda laulma... See ei olnud tavaline laulmine. Selles laulus kasutatakse ainult täishäälikuid, seistakse kivi peal, kujutades ette kõigi nelja: maa, taeva, vee ja tule energiad saavad sinus kokku. Kui õigesti välja tuleb, siis meloodia ja vokaalide valik ei olene sinust, see hakkab iseenesest voolama ja ka käed hakkavad meloodiaga kaasa liikuma... Osadel meie grupist õnnestus see esimesel korral. Pärast seda kui keegi oli laulmise lõpetanud, kirjeldas naine, kuidas see laul oli inimesele mõjunud. Ta seletas, et sellise laulmise läbi on võimalik end tervendada. Minu esmasel katsel tervendasin ma oma kilpnäärme ja mõningad probleemid jalgadega. Kui kõik olid grupis laulnud, muutus ühe grupis oleva naise sülelaps hästi rahutuks. Naine soovitas ta kivi peale panna, kuid laps ei rahunenud, siis ta võttis lapse enda kätte ja naisest hakkas välja voolama sootuks teine ja lõbusam meloodia, kui ta enne laulis... Selle meloodia käigus hakkas 5kuune laps tantsima nõksutades põlvi ja tehes puusaga naljakaid liigutusi. Siis naine seletas, et laps nuttis, sest meie kõik laulsime, aga tema tahtis ka laulda ja nii ta lauliski siis läbi naise... etinini kool ehk kool millest raamatus kirjutati, oli tõesti erakordne võrreldes teiste koolidega. Esiteks, koolimaja oli ehitatud laste poolt, mis oli imekaunis. Välisseinad olid kaunistatud väikeste kividega ja huvitavate mustritega. Seest olid ruumid veel ilusamad. Saali 6m kõrgusele seinale olid lapsed maalinud looduspildi, mis tekitas mulje nagu vaataks päriselt mägist maastikku. Õppimine oli ka mitu korda efektiivsem, kui tavakoolides. Õpetajateks olid seal ka lapsed: vanemad õpetasid nooremaid. Nt seal koolis oli üks 13 aastane poiss, kes õppis sotsiaal-pedagoogika ülikooli teisel kursusel... ![]() Peldikud on Venemaal ja Ukrainas täiesti jubedad, muidu oli mu elu parim reis. :) See oli siis põgus ülevaade 2 nädalasest imedereisist... |
||||||||||||||||
![]() |